Cate Blanchett, la actriz australiana y ganadora de un Oscar es desde ahora imagen a nivel mundial de la firma de cosmética japonesa SK-II. Cate ya era imagen de ellos para Australia desde el año 2004 y después del éxito de esa colaboración han decidido ampliarla a todo el mundo.
Cate no sólo es reconocida como una gran intérprete ( se ha lucido en películas tan diferentes como Babel, Elizabeth, El Aviador o la trilogía de El Señor de los Anillos), sino que también destaca por su elegancia y una piel cuidada en sus apariciones públicas.
Las firmas de cosmética han encontrado un filón en las actrices y muchas tienen suculentos contratos: Halle Berry con Revlon, Penélope Cruz y Eva Longoria con L'Oréal, Gwyneth Paltrow con Estée Lauder, Demi Moore con Lancaster, Sharon Stone con Dior y dejo de contar porque me faltaría espacio.
La marca SK-II, propiedad de Procter & Gamble está en pleno proceso de expansión en mercados distintos al asiático y asociarse a una actriz de proyección internacional les va a ayudar a crecer en los Estados Unidos y Europa.
Cate Blanchett ha estado utilizando los productos de SK-II desde hace 7 años según comenta en la web y se la presentó una amiga maquilladora. Cate comenta: "A lo largo de mi carrera sólo he aceptado papeles que me apasionan y mi relación con SK-II no es diferente. Creo de verdad que ya he actúado como embajadora de la marca antes de que me contrataran formalmente".
La pitera es el ingrediente clave de las fórmulas de SK-II y fue descubierto hace unos 30 años por científicos japoneses tras visitar una destilería de sake y observar cómo las manos de los trabajadores estaban sin arrugas y suaves. Tras estudiar el proceso durante 5 años lograron descubrir el nutriente básico.Se trata de una mezcla de vitaminas, aminoácidos, proteínas y ácidos orgánicos que actúan a la vez para estimular el proceso de renovación de la piel.
¿Utilizáis los productos cosméticos SK-II? ¿Sois fans de Cate Blanchett?
Carie Mercier Lafond es la coach de imagen para la mujer y el hombre profesional. ¿Te gustaría descubrir todo lo que la asesoría de imagen puede hacer por ti? ¿Sabes cuáles son tus mejores colores, tu estilo personal, las prendas que más te favorecen y cuáles son tus puntos fuertes? Apúntate hoy a nuestro boletín para recibir nuestro ebook gratis.
Fotos:http://sk2us.com
Via: Fraganciasycosmeticos.es
Three years ago, Cate Blanchett was named brand ambassador for SK-II in her home country of Australia. "Our desire to work with Ms. Blanchett globally was a natural progression for the brand," says Shivesh Ram, Vice President and General Manager of Global SK-II. "Since first using the products seven years ago, Cate has joined the millions of women around the world who have experienced SK-II. She has shared her discovery of the ‘Secret Key' to beautiful skin through her passion for and belief in our products, and the miracle of Pitera®. We're delighted to have her expand her role within the SK-II family."
Blanchett's ambassadorship will now extend globally, and will expand beyond Australia to include the United States, Canada, the United Kingdom and Spain, where she will serve as the face of the brand's upcoming advertising campaign.
Blanchett's ambassadorship will now extend globally, and will expand beyond Australia to include the United States, Canada, the United Kingdom and Spain, where she will serve as the face of the brand's upcoming advertising campaign.
This fall, Cate will be seen reprising her role as Queen Elizabeth in Shekhar Kapur's "Elizabeth: The Golden Age" for Universal. In November, Cate co-stars with Christian Bale, Richard Gere and Heath Ledger in Todd Haynes' "I'm Not There," for which she was awarded Best Actress at the Venice International Film Festival. Cate recently wrapped production on the fourth installment of "Indiana Jones," with Harrison Ford, directed by Steven Spielberg. Cate has also completed production on "The Curious Case of Benjamin Button," co-starring with Brad Pitt, directed by David Fincher. Both films are scheduled for a 2008 release. She is currently directing the play "Blackbird" for the Sydney Theatre Company, for which she will serve as Co-Artistic Director with her husband Andrew Upton starting in 2009.
For more information on SK-II, please contact PR Consulting, or visit www.SK-II.com.
For more information on SK-II, please contact PR Consulting, or visit www.SK-II.com.
About P&G Beauty
P&G Beauty products help make beauty dreams real and grooming enjoyable everyday for millions of women and men worldwide. With more than 100 brands available in nearly 130 countries, P&G Beauty delivered sales of more than $22 billion in fiscal year 2006/07, making it a leading global beauty company. P&G Beauty offers trusted brands with leading technology to meet the full complement of beauty and grooming needs, including Pantene®, Olay®, Head and Shoulders®, Max Factor®, Cover Girl®, DDF®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Rejoice®, Sebastian Professional®, Herbal Essences®, Koleston®, Clairol Professional®, Nice ’n Easy®, Venus®, Gillette®, SK-II®, Wella Professionals®, Christina Aguilera fragrance, Escada®, Hugo®, Boss® and Lacoste® fragrances.
Please visit http://www.pg.com for the latest news and in-depth information about P&G (NYSE: PG) and its brands.
P&G Beauty products help make beauty dreams real and grooming enjoyable everyday for millions of women and men worldwide. With more than 100 brands available in nearly 130 countries, P&G Beauty delivered sales of more than $22 billion in fiscal year 2006/07, making it a leading global beauty company. P&G Beauty offers trusted brands with leading technology to meet the full complement of beauty and grooming needs, including Pantene®, Olay®, Head and Shoulders®, Max Factor®, Cover Girl®, DDF®, Sassoon Professional®, Wellaflex®, Rejoice®, Sebastian Professional®, Herbal Essences®, Koleston®, Clairol Professional®, Nice ’n Easy®, Venus®, Gillette®, SK-II®, Wella Professionals®, Christina Aguilera fragrance, Escada®, Hugo®, Boss® and Lacoste® fragrances.
Please visit http://www.pg.com for the latest news and in-depth information about P&G (NYSE: PG) and its brands.
Contact:
PR Consulting
Stefanie Cangiano or Cary Neer
212.228.8181
cary@prconsulting.net
Procter & Gamble- External Relations
Wendy Kennedy
513.983.0470
kennedy.ws@pg.com
PR Consulting
Stefanie Cangiano or Cary Neer
212.228.8181
cary@prconsulting.net
Procter & Gamble- External Relations
Wendy Kennedy
513.983.0470
kennedy.ws@pg.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario